Thursday 2 March 2006

THE DARK SIDE OF THE PREGNANCY

bimboatPhase 1- the waiting: if I’ll see it with a pipette in the hands I will slap it. When it will be born I will put it in front of the screen to make it become like our premier, then we will have big fight but it will ensure  my retiring time.

Phase 2-the baby does not sleep in the night, the dad should stay awake too.
The first word it says is “the little dictator” because it always listen this words it thinks is its name. When see people around it fell asleep like a little angel and all the guest think that the dad is overreacting.

Phase 3- giving cues: Dana (1 years old) “Do you see all these pencils? Do you see this white sheet? I through them on the paper and you should order them from the infrared to the ultraviolet”.

Phase 4- my cousin Elena (9 years old): “The books you gave me I started to read “the little prince” but I gave up because there is too much philosophy and all the concepts in there I knew already one second after being born”.

May be is just because I don’t plan to reproduce myself….but are you sure is worthwhile?

5 comments:

utente anonimo said...

http://www.ketzle.com/frost/birthpla.htm

yet

precedente mio, ma l'avrai capito-peccato che dove c'è Blog: non entrino i link

utente anonimo said...

quello che era il post precedente diventa il successivo; t'avevo scritto più o meno così:

1-quel babbo è troppo affaticato, ha bisogno di serenità sul lavoro e di passare qualche ora in più a casa (o fuori lab, magari in biblioteca)

2-è vero, ai bambini che dormono la notte si vuole bene più facilmente, ma è questione di pazienza e di savoir faire, i bimbi li devi "studiare" fin dall'inizio e indurli dolcemente a rispettare un ritmo circadiano decente; in genere, passata la dentizione, tutto si regolarizza (poi riprecipita se s'ammalano, ma i bambini guariscono in fretta)

3- sei tu a ricevere stimoli, i ragazzini prevengono i genitori, che devono sforzarsi di stare attenti-i piccoli sono sempre all'erta, il difficile è incoraggiare i loro veri interessi, che non sempre coincidono con le abilità mostrate

4- la piccola menade dev'essere disciplinata, o diventa insopportabile a sè e agli altri-esempio: ah, sì? allora, visto che hai capito tutte queste cose, spiegami come mai in questo paragrafo c'è scritto così e non cosà-certo, bisogna essere preparati, sfoderare il documento e leggere ad alta voce il paragrafo in questione (o il problema di matematica, o quello che, pur essendo alla sua portata, la obbliga a soffermarsi a riflettere)


Ma queste sono quisquilie tecniche, caro Falloppio. La voglia di avere figli non si psicoanalizza, mi hanno detto tipi del mestiere. E' un atavismo (hai presente il sistema di coniugazione batterica?) e come tale può essere sempre in agguato- c'è poco da ripromettersi, soprattutto per un uomo, perché in fin dei conti, se t'innamori di una ragazza che ti ricambia e vuole figli, sarai felice di procurarglieli e di crescerli con lei, e le ragazze di solito riconoscono i futuri padri promettenti, checché costoro dicano di pensarne. La vita di coppia, indipendentemente dai figli, presenta in sè il valore dell'intimità condivisa, e non è facile farne a meno, e poi, si sa, ci s'affeziona facilmente. yet but a name

gopaneel said...

reading your post I felt I had to assume a vacant and preoccupied expression. I'm going to get one of them you painstakingly outlined in a reasonable while. It is a bit late to withdraw from the race,and to name him Diarmud Donn of Ui bhFailghe of Cruachna Conalath am afraid could be not a good countermeasure.

Falloppio said...

Be a man, static but still be a man, you can't withdraw from the race...I'm doing it.

If we all do it is gonna be really bad improcrastinably soon.


DO you know already if IT is a he (you said "his" name)?


The name you told me you thought I really like it.

gopaneel said...

it's a long ago that a man,writing in typical conundrum state,wrote of an invention by means of wich women can give birth to full grown people.I wouldn't like it,a mortifying stratagem.

Whether a he or a she dunno,mate.We have different opinion on that.

You are young,still on the race.You are pkenty of time to get it and dazzle into a finished breadwinner for marriageable daughers :-)